Novi Jat već početkom marta

Bez autora
Jan 15 2013

Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić rekao je da bi reorganizovani Jat bi mogao da počne da radi već početkom marta i istakao da će dugovi te aviokompanije morati da se prenesu na državu. Deo radne snage koji ispunjava uslove za socijalni program će dobiti novac da ode u penziju ili na neka druga mesta. Dugovi Jata moraju na neki način da se prenesu na državu. Ta kompanija sa postojećim slotovima (prava sletanja i uzletanja) i kadrovima koji bi joj ostali, sa sadašnjim avionima i nekoliko novih aviona, koji bi se kupili na lizing, moguća je i ostvarljiva već početkom marta. Mrkonjić je poručio da ne želi da "prejudicira" rezultate rada komisije koja rešava sudbinu Jata, ali da mu je dužnost kao ministra saobraćaja da "u ovom trenutku predoči realnost i situaciju u kojoj se nalazimo". Ministar je naglasio da i vlada insistira da se pitanje Jata reši. Ovo je varijanta koja bi već od marta mogla da zaživi.

Novi Jat već početkom martaReorganizovani Jat bi mogao da počne da radi već početkom marta, najavio ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić, navodeći da će dugovi te aviokompanije morati da se prenesu na državu.

Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić rekao je da bi reorganizovani Jat bi mogao da počne da radi već početkom marta i istakao da će dugovi te aviokompanije morati da se prenesu na državu.

"Sve više sam siguran, bez obzira na interesovanje mnogih kompanija iz sveta, sa Bliskog i Dalekog istoka, iz Rusije ili Nemačke, da će Jat ostati kompanija kakva jeste", rekao je Mrkonjić za Tanjug.

Mrkonjić je naveo da će deo radne snage koji ispunjava uslove za socijalni program dobiti novac da ode u penziju ili na neka druga mesta.

"Dugovi Jata moraju na neki način da se prenesu na državu. Ta kompanija sa postojećim slotovima (prava sletanja i uzletanja) i kadrovima koji bi joj ostali, sa sadašnjim avionima i nekoliko novih aviona, koji bi se kupili na lizing, moguća je i ostvarljiva već početkom marta", istakao je resorni ministar.

Mrkonjić je poručio da ne želi da 'prejudicira' rezultate rada komisije koja rešava sudbinu Jata, ali da mu je dužnost kao ministra saobraćaja da "u ovom trenutku predoči realnost i situaciju u kojoj se nalazimo".

Ministar je naglasio da i vlada insistira da se pitanje Jata reši.

"Ovo je varijanta koja bi, prema mom mišljenju, već od marta mogla da zaživi", dodao je Mrkonjić.

Osnivanje nove nacionalne aviokompanije bila je ideja prethodne vlade, koja je 2010. godine donela tu odluku i godinu dana kasnije raspisala tender za izbor strateškog partnera, ali se nije javio nijedan ponuđač.

Jat je bio ponuđen na prodaju i 2008. godine, ali se i na taj tender niko nije javio, a još od 2007. kao potencijalni partneri Jata u medijima su pominjani ruski "Aeroflot", "Island er", "Turkiš erlajns", "Baltik avijejšn sistems", konzorcijum domaćih privrednika, "Er Azija", "Etihad".

Na prvom tenderu 2008. ponuđeno je bilo 51 odsto kapitala Jata po ceni od 51 miliona evra.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik